Наша сеть партнеров Banwar
Почалося захоплення киянина, як і водиться, з випадковості. «У 1978 році товариш привіз квиток з Москви на автобус. На ньому була інструкція із застосування: «Квиток опустити в касу і отримати натомість контрольний квиток (щоб уникнути крадіжки проїзні талони в транспорті купувалися нема за живі гроші, а за спеціальні квитки, які продавалися в касах або навіть давалися на здачу, як сірники. - Авт.) ». Це мене зачепило, - згадує Володимир. - З кожною знахідкою я вивчав звичаї міст. Скажімо, як зараз, сто років тому в Києві були пільги: солдатам, учням та студентам давали право їздити в трамваї за 3 копійки, повна вартість - 5 коп. А ось проїзд в тролейбусах, які з'явилися в Києві в кінці 1935 року, коштував 25 копійок. До слова, на кожен маршрут були свої квитки. І тільки в 1906 році для полегшення роботи кондуктора і спрощення збору плати за проїзд запровадили єдині квитки ».
Один з піонерів. Проїзд по Києву коштував 5 коп.
А ось пошук квитків, яким більше 80 років, - справа непроста. Адже люди в усі часи, не замислюючись, викидали їх, виходячи з транспорту. Точно так же нелегко поповнювати колекцію останніми зарубіжними новинками, що не менш цінні, ніж старовинні екземпляри: адже сьогодні на них просто цікаво подивитися, а через років 20 і вони стануть раритетними. На допомогу Володимиру часто приходять не тільки закордонні друзі, але навіть звичайні співробітники тамтешніх тролейбусних і трамвайних депо - вони надсилають українцеві квитки поштою.
МЕТАМОРФОЗИ ВАРТОСТІ ПРОЇЗДУ
Конка. Попередник трамвая до 1892 року
Багато це чи мало - 5 копійок за проїзд у трамваї на початку минулого століття? Порівняємо. Зарплата робітника тоді становила 30-50 рублів на місяць, а буханка хліба коштувала 5 копійок, кілограм картоплі - 2 копійки, м'ясо - 35 за кілограм, сорочка або штани - рубль. У 1987 році на трамваї так само можна було проїхатися за п'ять копійок. При цьому кілограм ковбаси коштував 2 карбованці 60 копійок, буханець хліба - 20, а середня зарплата робітника становила 200-300 рублів на місяць. У 1991 році ціна проїзду в міському транспорті змінювалася кожні кілька місяців: январь 1992 - 30 коп., Травень - 50 коп., Грудень - 5 купонів, червень 1993 - 10 купонів вересень - 20 купонів, лютий 1996 року - 20 000 купонів (100 000 купонів = 1 гривня), а зарплата все того ж робочого була еквівалентна 100 грн. Нині робітник отримує 2000-3000 грн., А за поїздку в громадському транспорті повинен платити 1,5 грн. До слова, в Амстердамі на сьогодні ціна проїзду в трамваї - 1 євро 40 центів (14 грн. 88 коп.), А в Празі - 26 крон (10 грн. 50 коп.).
НАЙДОВШИЙ МАРШРУТ
«Я просив друзів привозити мені квитки з різних місць, де вони бувають. І одного разу вони виклали переді мною талончик на найдовший тролейбусний маршрут в Європі: «Ялта - Сімферополь», ще за 1971 рік, коли у цього шляху був перший серйозний ювілей - 10 років », - розповідає колекціонер.
НА ПЕРШИЙ ТРАМВАЙ ІМПЕРІЇ
У 1892 році саме в Києві пустили перший електричний трамвай у всій Російській імперії. Квиток коштував 5 копійок за 2,3 км - одну ділянку. За кожну наступну треба було платити по 3 копійки додатково. А ось в передмістя - Пущу-Водицю і Святошино - проїзд коштував 16,5 і 20 коп. відповідно.
ДЛЯ ПІЛЬГОВИКІВ XIX СТОЛІТТЯ
Для солдатів, учнів і студентів вартість проїзду на трамваї в межах Києва в кінці позаминулого століття становила 3 копійки. Примітно, що кожен маршрут мав свої квитки. І тільки в 1906 році для полегшення роботи кондукторів ввели універсальні талони.
В "Магазинчик" доступні: